“Дуже важливо, аби мер і рада були однією командою, яка має спільні цінності”, – Василь Фурман

 
 

“Дуже важливо, аби мер і рада були однією командою, яка має спільні цінності”, – Василь Фурман




Своїми поглядами на децентралізацію, боротьбу з корупцією, податки та майбутні місцеві вибори поділився з читачами «Вчасно» голова Черкаської територіальної організації партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність» Василь Фурман. «Ми повинні чітко розуміти: якими б чесними та порядними не були нові люди, при старій системі вони працюватимуть, як і раніше», – переконаний Василь Миколайович.

 

Ключова реформа

 

– Децентралізація та передача повноважень і фінансів на рівень міст, сіл і селищ – це найскладніша і водночас найважливіша реформа, яка відбувається в нашій державі. Ми маємо пройти декілька її етапів, і це тільки перший. Буде важко, подекуди як при шоковій терапії,але, я переконаний, децентралізація є однозначним позитивом. Більше того, скажу, що всі проблеми, які має Україна, особливо на рівні регіонів, у першу чергу, пов’язані з тим, що у нас був дуже високий рівень централізації ресурсів влади. Люди, які працювали на місцях, були дуже обмежені в повноваженнях і не мали мотивації для розвитку своїх міст і сіл. Через те, що все йшло централізовано, вони не приймали та й не могли приймати рішень щодо розподілу тих чи інших ресурсів у бюджетах районів, міст і сіл. Це й призвело до того, що в переважній більшості вони не проявляли ініціативи у розвитку свого краю. Як наслідок – більше 90% сільських громад наразі є дотаційними. Тому, якщо говорити про децентралізацію, то це є величезний плюс для нашої країни, значна перевага для регіонів, міст і сіл.

 

У чому саме, на Вашу думку, полягає ця перевага саме для сіл і міст?

 

– Насамперед, у тому, що місцева влада отримує значно більше фінансових надходжень через зміну податкового законодавство. Приміром, якщо йдеться про податок на нерухомість, який давно запровадили в Європі, то, на мою думку, він має однозначно «працювати» на громаду і в нас – тобто надходити в бюджети міст і сіл. Це теоретично. А практично – важливо розуміти, як цей податок буде сплачуватися. Адже на сьогодні великою проблемою є те, що в деяких містах, зокрема і Черкаської області, не розуміють, навіщо цей податок взагалі. Точніше розуміють, але платити його не хочуть. Бо сьогодні в міських радах сидить переважно «еліта», представники якої і є власниками доровартісної нерухомості. Звісно, їм платити цей податок невигідно. Тому замість середнього – на рівні 1%, вони платять у 10 разів менше. Наприклад, у Смілі міськрада прийняла ставку податку з наступного року на рівні всього 0,1%.

 

- А на який же податок на нерухомість зважилися черкаські депутати?

 

– Черкаські депутати в цьому питанні були більш рішучими і затвердили ставку податку для обласного центру 0,5 % від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої станом на 1 січня звітного, тобто податкового року, за 1 квадратний метр бази оподаткування. Причому аналогічне рішення міський голова Черкас з першого разу заветував, і прийнято воно було тільки з другої спроби. – У багатьох містах України запроваджується диференційована схема оподаткування. Чи підтримуєте Ви такий підхід? – Так. На мою думку диференційований підхід до оподаткування нерухомості більш правильний. Вартість орендованого майна в центрі Черкас одна, а на околицях міста – зовсім інша. Тому цифри орендної плати можуть відрізнятися в рази. Коли ми говоримо про податок на нерухомість у розрізі децентралізації, важливо, щоб громади правильно і на законних підставах збиралии ці податки, а також досить гнучко регулювали їхній розмір. Іншим не менш важливим для місцевих бюджетів податком є податок на доходи фізичних осіб. Сьогодні вкрай необхідно, щоб влада на місцях спільно з відповідними органами доклали всіх зусиль, аби цей податок сплачувався в повному обсязі. Нині маємо 50% економіки в тіні, відповідно й 50 % заробітної плати «в конвертах». Виведемо економіку та заробітні плати з тіні – надходження в місцеві бюджети за рахунок податку на доходи фізичних осіб збільшаться в рази. Ще однією проблемою, яка, на мою думку, потребує негайного вирішення, є акцизи. Зокрема МАФи, у яких неофіційно продаються алкогольні напої. Місцева влада має бути особливо зацікавленою в тому, щоб або прикрити цей нелегальний бізнес, або «навчитися» його оподатковувати. І той, і інший кроки допоможуть наповнити місцеві бюджети. А як розподілити ці кошти і на що їх спрямувати, громада завжди знайде. - А чи готові місцеві громади та ради взяти на себе таку відповідальність? Адже одна річ отримати кошти, а інша – навчитися за них відповідати. – Повірте, після Майдану та війни на Сході наші люди готові до всього. Переконаний, що нові місцеві депутати та нові мери працюватимуть значно краще та ефективніше. Для цього й було прийнято новий закон про вибори. На мою думку, він здійснить революційні зміни не тільки у виборчому законодавстві до місцевих рад, а й у самому суспільстві. Адже депутатами стане багато нових людей, які не були при владі раніше і не мають негативного досвіду «роботи» у старій системі. Я сподіваюсь, що прийдуть чесні, порядні та професійні люди слова, які вже реалізували себе в тих чи інших проектах. Це дасть можливість ефективно використовувати місцеві ресурси і дбати про розвиток районів, міст, сіл і селищ. Наразі є дуже багато проблем, які потрібно вирішувати. А вирішення буде залежати від тих, кого ми виберемо. У минулому році Черкаси втратили 16 мільйонів бюджетних коштів, які мали піти на ремонт доріг. А чому втратили? Тому що міська рада та мер не змогли домовитися між собою. Тому вкрай важливо, аби мер і рада були однією командою, яка не «пиляє» бюджет, а має спільні цінності. Тоді і результат буде відчутний. - А як Ви ставитесь до ідеї партиципаторного бюджету, тобто обговорення його з громадою, коли фактично люди вирішують, на що підуть кошти? І чи готові наші люди до прийняття таких рішень? – Якщо говорити вцілому, то, на мою думку, це гарна ідея, яка на сьогодні працює в Польщі. Думка людини, громади є головною. І її обовязково треба враховувати при прийнятті тих чи інших рішень, що стосуються фінансування потреб громади. А чи готові наші люди? Думаю, готові. Просто потрібно давати їм більше інформаціі щодо тих чи інших питань, пояснювати переваги та недоліки того чи іншого кроку, розповідати про шляхи вирішення питань, і тоді вони будуть не тільки готові, а приймуть правильні рішення.

 

Наближення виборів

 

- Чи є у Вашої партії кандидати на посаду міських голів у таких містах, як Канів, Сміла, Умань?

 

– Звісно, наша команда ефективно працюватиме в кожному місті, де обиратимуть мерів. Партія «Блок Петра Порошенка «Солідарність» підтримуватиме на виборах мера Умані нинішнього виконувача обов’язків уманського міського голови Олександра Цебрія. Також будемо підтримувати діючого мера Золотоноші Віталія Войцехівського. А на посаду міського голови Сміли готові висунути чинного першого заступника мера Андрія Шовкуна. Щодо мерів міст Канева та Ватутіного, то поки що ми з кандидатурами ще визначаємося.

 

- А з приводу Черкас є вже якась визначеність?

 

– Однозначно кандидатури для розгляду є. Але остаточне рішення прийматиме вся наша команда під час партійної конференції. Тому зараз я не можу сказати, кого саме ми підтримуватимемо: Саса, Більду, Фурмана чи інших… - Який відсоток у міськраді має намір узяти «Солідарність»? – Насправді це складне питання, але я на нього відповім. Ми є партією номер 1 в Україні і ми наберемо найбільше голосів у міськраді. Щодо відсотків, то важко прогнозувати, але однозначно не менше 25 – 30 %. Хоча насправді річ не у відсотках. Для нас головне обрати нову еліту на рівні міст, сіл, районів. Тобто ту еліту, яка стомилась від попереднього життя, хоче його змінити і, що не менш важливо, зможе це зробити. За 24 роки незалежності зміни у владі призвели до того, що професіоналів в держадміністраціях не багато. Бо керівники змінювалися, а структура і система залишалися без змін. І сьогодні ми повинні чітко розуміти: якими б чесними та порядними не були нові люди, при старій системі вони працюватимуть, як і раніше. Тому змінювати потрібно саму систему, а зарплата у людей  повинна бути в 7-8 раз більшою від сьогоднішньої.

 

- Ви думаєте, при скороченні обласної та міської рад вони працюватимуть ефективніше?

 

– На моє глибоке переконання, зменшення кількості депутатів обласної чи міської ради не вплине на якість роботи. Визначальною для життя людей є не кількість, а якість роботи їхніх обранців. А що маємо сьогодні? Бюрократичні апарати чиновників – роздуті, кадри – здебільшого непрофесійні та низькокваліфіковані, система корумпована знизу догори. І незадоволення людей тільки зростає. Ви запитайте в пересічного черкащанина, скільки депутатів у міській чи обласні раді. Навряд чи він знає чи колись цікавився цим питанням. Бо скільки б їх не було, головне ефективно вони працюють на благо громади чи ні.

 

- А від чого, на вашу думку, залежить якість роботи рад?

 

– Якість роботи обласної, міської чи Верховної ради залежить, насамперед, від людей, які там працюють. Це по-перше. По-друге, від стратегії розвитку міста, області, держави. Якщо ми говоримо про стратегію розвитку Черкаської області, то, як на мене, потрібно активно розвивати інвестиційний напрямок. Створити, приміром, Раду інвесторів області, куди мають входити впливові підприємці, котрі знають, хочуть і можуть. Це нові робочі місця, це надходження в місцеві бюджети, це інфраструктура й так далі. Черкащани від цього тільки виграють. Співпраця з губернатором та громадянами

 

- Які Ви бачите шляхи співпраці з губернатором Юрієм Ткаченком?

 

– Мені подобається, що у губернатора є велике бажання змінити інвестиційний клімат області та побороти корупцію. І в першому, і в другому прагненнях я очільника області цілком підтримую. Адже моя мета – зробити Черкащину успішним краєм, лідером в Україні із залучення інвестицій. Щоб тут відкривалися нові підприємства, створювалися робочі місця, була європейська зарплата. Це конкрентні цілі, а для їхнього досягнення потрібні конкретні дії. І безумовно – командна гра. Так само, як і в боротьбі з корупцією. І наша команда, і нинішня влада чітко усвідомили: корупція роз’їла систему зсередини. І якщо її спільно не побороти, то майбутнього в нашої країни немає.

 

- Скільки зараз громадських приймалень на Черкащині? І з якими питаннями найчастіше звертаються люди?

 

– В усіх містах обласного значення і всіх районах працюють громадські приймальні партії «Блоку Петра Порошенка «Солідарність». Люди звертаються з різних питань: від найпростіших –«Як стати членом партії «БПП?», до таких як: отримання житла учасникам бойових дій, отримання посвідчення учасника бойових дій, отримання тих чи інших пільг, скарги на роботу ЖЕКів і так далі. Тож ми намагаємось максимально допомогти у вирішенні питань громадян. Допомагатимемо АТОвцям до остаточної перемоги

 

- Розкажіть, будь ласка, як Ваші партійці в районах допомагають бійцям АТО?

 

– Усі керівники наших районних партійних організацій займаються волонтерством і співпрацюють між собою в цьому напрямку. Приміром, керівник Кам’янської партійної організації повідомляє те, що їде в АТО. А Чорнобаївська парторганізація оперативно передає в АТО машини, електричний генератор. Кожна партійна організація допомагає воїнам. Загалом це – десятки мільйонів гривень, зібрані протягом війни лише активістами партії «БПП». Ми й надалі активно допомагатимемо армії до тих пір, поки не закінчиться війна. А коли вона припиниться, усі сили спрямуємо на відновлення звільнених територій. Нині ж нам, окрім того, потрібно створити всі умови для підприємців зі сходу, які хочуть розвивати свій бізнес на Черкащині.

 

Джерело: http://v4asno.com/duzhe-vazhlyvo-aby-mer-i-rada-buly-odnijeyu-komandoyu-yaka-maje-spilni-tsinnosti-vasyl-furman/ Вчасно (Черкаси) © v4asno.com



Создан 29 июл 2015